У школі працює практичний психолог Носко Олена Павлівна.
Понеділок | 8.30-16.00 |
Вівторок | 8.30-16.00 |
Середа | 8.30-19.00 |
Четвер | 8.30-19.00 |
П'ятниця | 8.30-19.00 |
Основна мета психологічної служби Великодимерського ліцею:
забезпечення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу.
Завдання психологічної служби:
- надання необхідної психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу;
- дослідження психологічного клімату класів;
- виявлення готовності дітей до школи та адаптація їх до шкільного життя;
- діагностика готовності до школи майбутніх першокласників;
- профілактична робота з учнями «групи ризику»;
- виявлення профорієнтаційних здібностей учнів 9-11 класів;
- психологічний супровід обдарованих дітей;
- вивчення впливу оточуючого середовища на встановлення особистості дитини та підлітка;
- психологічна діагностика індивідуальних особливостей та міжособистісних стосунків учнів, що належать до «групи ризику»;
- індивідуальна та групова психокорекційна робота;
- соціально-психологічний супровід дітей, вимушених переселенців з зони АТО;
- психологічний супровід профільного навчання, сприяння процесу самореалізації старшокласників;
- просвітницька робота щодо здорового способу життя.
Основними видами діяльності психологічної служби є:
- діагностика - психологічне обстеження учнів, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку учнів, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
- корекція - здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
- реабілітація - надання психолого-педагогічної допомоги учням, , які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
- профілактика - своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
- прогностика - розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку учнів і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.
Основні групи шкільних проблем, що потребують участі психолога - це:
- встановлення причин різних труднощів у навчально-виховній роботі з дітьми різного віку;
- подолання і профілактика відхилень в інтелектуальному й особистісному розвитку школярів;
- допомога у розв'язанні складних питань міжособистісних відносин, конфліктних ситуацій у шкільному середовищі.
Роль шкільної психологічної служби у вирішенні проблем школи.
Для розуміння цілей і завдань роботи психолога в освітній установі важливим є вирішення принципового питання про взаємозв'язок педагогіки з психологією.
Педагогіка і психологія - науки, які тісно пов'язані між собою як змістом своїх предметів, так і історією розвитку.
Сформувалися два підходи до розуміння ролі психології при вирішенні проблем педагогіки:
- психологія повинна досліджувати незалежну від педагогічної практики природу дитини, а педагогіка застосовує отримані знання у навчально-виховному процесі (Е. Мейман);
- психологія повинна орієнтуватися на розвиток дитини у процесі її навчання і виховання. Як чітко висловився К.Д.Ушинський, психологія повинна вивчати дітей, виховуючи і навчаючи їх, для того, щоб виховувати і навчати, вивчаючи їх. Ця точка зору є прийнятою у вітчизняній психологічній та педагогічній науках.
Стаючи на цю позицію, слід пам'ятати, що:
по-перше, взаємозв'язок педагогіки і психології передбачає розмежування між ними як науками, кожна з яких має власний предмет;
по-друге, психологія розробляє власне психологічні проблеми навчально-виховного процесу, а не тільки і не стільки бере участь у вирішенні педагогічних.
Розмежування педагогіки і психології залежить від розв'язання проблеми про співвідношення розвитку і навчання, розвитку і виховання. Особливістю навчально-виховного процесу є обумовленість його ефективності психологічним фактором. Психологічний фактор - узагальнене поняття, в якому фіксується динамічна сукупність психічних властивостей окремих індивідів, соціальних груп і в цілому суспільства. У різних сферах діяльності переважають ті чи інші елементи психологічного фактору. В навчанні найбільшого значення набувають такі психічні процеси учнів: увага, пам'ять, мислення, уява. У науковій роботі - інтелект, пам'ять, інтуїція вчених; у художній діяльності - емоції, фантазія митця. Шлях до підвищення ефективності роботи школи лежить через врахування психологічного фактора навчально-виховного процесу.