2020-2021 н.р.

Дистанційне підвищення кваліфікації педпрацівників.

Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Комунального закладу «Великодимерський ліцей» Броварського району Київської області.

Загальні положення

1. Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Комунального закладу «Великодимерський ліцей» Броварського району Київської області (далі – Порядок) розроблено відповідно до частини шостої статті 59 Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 та від 27.12.2019 № 1133) та визначає процедуру визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Великодимерського ліцею.

2. Метою підвищення кваліфікації педагогів є вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення і розширення їхніх професійних знань, умінь і навичок відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.

3. Основні завдання підвищення кваліфікації педагогічних працівників:

- удосконалення раніше набутих та/або набуття нових компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань з урахуванням вимог відповідного професійного стандарту (у разі його наявності);

- розвиток інноваційного мислення, творчої ініціативи;

- освоєння сучасних інноваційних технологій реалізації змісту навчання, що передбачає його диференціацію, індивідуалізацію, запровадження дистанційних технологій навчання;

- набуття особою досвіду виконання додаткових завдань та обов’язків у межах спеціальності та/або професії, та/або займаної посади;

- формування та розвиток цифрової, управлінської, комунікаційної, медійної, інклюзивної, мовленнєвої компетентностей тощо.

4. Основними принципами підвищення кваліфікації є:

- компетентнісний, діяльнісний та особистісно орієнтований підхід;

- науковість, системність, інноваційність;

- індивідуалізація та диференціація (урахування специфіки освітніх потреб різних категорій працівників);

- самоорганізація і самоконтроль.

5. Підвищення кваліфікації є необхідною умовою атестації педагогічного працівника.

6. Педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свою кваліфікацію.

7. Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію в Україні та за кордоном (крім держави, що визнана Верховною Радою України державою-агресором чи державою-окупантом).

8. Педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації.

9. Основні напрями підвищення кваліфікації:

- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);

- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»;

- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;

- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;

- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;

- мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;

- розвиток управлінської компетентності (для керівника ліцею та його заступників).

10. Обсяг підвищення кваліфікації:

- обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації педагогічних працівників установлюється в годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі – ЄКТС, (один кредит ЄКТС становить 30 годин) за накопичувальною системою;

- загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника ліцею не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років.

Планування підвищення кваліфікації

11. Планування підвищення кваліфікації здійснюється двома етапами. На першому етапі здійснюється перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік шляхом затвердження педагогічною радою ліцею орієнтовного плану підвищення кваліфікації.

Орієнтовний план підвищення кваліфікації повинен містити інформацію про загальну кількість педагогічних працівників, які проходитимуть підвищення кваліфікації, основні напрями та орієнтовний перелік суб’єктів підвищення кваліфікації (Додаток 1).

Орієнтовний план підвищення кваліфікації формується з урахуванням пропозицій педагогічних працівників і оприлюднюється на інформаційному стенді ліцею та його вебсайті щороку протягом двох робочих днів з дня його затвердження, але не пізніше 25 грудня поточного року.

Другий етап планування розпочинається після затвердження в установленому порядку кошторису ліцею на відповідний рік. Керівник ліцею (уповноважені ним особи) невідкладно оприлюднюють загальний обсяг коштів, передбачений для підвищення кваліфікації працівників ліцею, які мають право на підвищення кваліфікації за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, а також за рахунок інших коштів, передбачених у кошторисі ліцею для підвищення кваліфікації.

12. Протягом 15 календарних днів з дня отримання інформації про загальний обсяг коштів, передбачений на підвищення кваліфікації працівників ліцею, кожен педагогічний працівник, який має право на підвищення кваліфікації за рахунок зазначених коштів, подає керівникові ліцею (уповноваженій ним особі) пропозицію до плану підвищення кваліфікації на відповідний рік, яка містить інформацію про тему (напрям, найменування) відповідної програми (курсу, лекції, модуля тощо), форми, обсяг (тривалість), суб’єкта (суб’єктів) підвищення кваліфікації (із зазначенням інформації, визначеної цим Порядком), вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або про безоплатний характер надання такої освітньої послуги (Додаток 2).

13. З метою формування плану підвищення кваліфікації Великодимерського ліцею на поточний рік пропозиції педагогічних працівників розглядаються педагогічною радою.

14. За згодою педагогічного працівника його пропозиція може бути уточнена або змінена, зокрема з урахуванням обсягу видатків, передбачених на підвищення кваліфікації.

15. За результатами розгляду педагогічна рада Великодимерського ліцею затверджує план підвищення кваліфікації на відповідний рік у межах коштів, затверджених у кошторисі закладу освіти за всіма джерелами надходжень на підвищення кваліфікації на відповідний рік (за винятком коштів самостійного фінансування підвищення кваліфікації педагогічними працівниками) (Додаток 3).

16. У разі невідповідності пропозиції педагогічного працівника щодо обсягу підвищення кваліфікації вимогам, визначеним пунктом 12 цього Порядку, така пропозиція не розглядається педагогічною радою.

17. План підвищення кваліфікації ліцею на відповідний рік включає:

- список педагогічних працівників, які повинні пройти підвищення кваліфікації у цьому році;

- теми, напрями підвищення кваліфікації;

- форми підвищення кваліфікації (інституційна, дуальна, на робочому місці);

- види підвищення кваліфікації (навчання за програмою підвищення кваліфікації, стажування, участь у семінарах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо);

- обсяги (тривалість) підвищення кваліфікації (у годинах або кредитах ЄКТС);

- перелік суб’єктів підвищення кваліфікації;

- строки (графік);

- вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або примітку про безоплатний характер надання такої освітньої послуги чи про самостійне фінансування підвищення кваліфікації педагогічним працівником.

18. План підвищення кваліфікації може містити додаткову інформацію, що стосується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

19. План підвищення кваліфікації може бути змінено протягом року в порядку, визначеному педагогічною радою.

За погодженням педагогічного працівника, керівника закладу освіти (уповноваженої ним особи) і суб’єкта підвищення кваліфікації строки (графік) підвищення кваліфікації такого працівника протягом відповідного року можуть бути уточнені без внесення змін до плану підвищення кваліфікації.

20. На підставі плану підвищення кваліфікації керівник ліцею (уповноважена ним особа) забезпечує укладення між закладом освіти та суб’єктом (суб’єктами) підвищення кваліфікації договору про надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації на відповідний рік (Додатки 4-6).

Не пізніше 25 грудня працівник повинен поінформувати керівника ліцею або уповноважену ним особу про стан проходження ним підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації. Відповідна інформація зберігається в особовій справі працівника відповідно до законодавства.

Документи про підвищення кваліфікації

21. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним працівникам видається документ про підвищення кваліфікації, технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку якого визначається відповідним суб’єктом підвищення кваліфікації.

22. У документі про підвищення кваліфікації повинні бути зазначені:

- повне найменування суб’єкта підвищення кваліфікації (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи, яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічним працівникам (для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців);

- тема (напрям, найменування), обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації у годинах та/або кредитах ЄКТС;

- прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) особи, яка підвищила кваліфікацію;

- опис досягнутих результатів навчання;

- дата видачі та обліковий запис документа;

- найменування посади (у разі наявності), прізвище, ініціали (ініціал імені) особи, яка підписала документ від імені суб’єкта підвищення кваліфікації та її підпис.

Документи про підвищення кваліфікації (сертифікати, свідоцтва тощо), що були видані за результатами проходження підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації – нерезидентів України, можуть містити іншу інформацію, ніж визначено цим пунктом, та потребують визнання педагогічною радою ліцею згідно з цим Порядком.

Порядок підвищення кваліфікації

23. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників Великодимерського ліцею відбувається відповідно до річного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників Комунального закладу «Великодимерський ліцей» Броварського району Київської області.

Протягом року педагогічна рада вносить зміни та уточнення до річного плану підвищення кваліфікації.

24. Великодимерський ліцей здійснює короткострокове підвищення кваліфікації педагогічних працівників, яке забезпечує шляхом участі їх у методичних заходах ліцею з урахуванням видів діяльності згідно Додатка 7.

25. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників через їх участь у семінарах-практикумах, майстер-класах, тренінгах тощо згідно річного плану ліцею здійснюється за темами, схваленими науково-методичною радою ліцею та затвердженими відповідним наказом.

26. Обсяг (тривалість) такого підвищення кваліфікації визначається відповідно до його фактичної тривалості в годинах (1/3 – теорія, 2/3 – практика), але не менше, ніж 3 години за методичний захід та не більше 10 годин на рік. Розподіл годин з урахуванням видів діяльності подано в Додатку 7.

27. Участь педагогічних працівників ліцею у методичних заходах здійснюється згідно списку. Склад групи - не більше 20 осіб.

28. Кожен педагог складає Перспективний план підвищення кваліфікації на п’ять років і несе відповідальність за достовірність поданої інформації, самостійно контролює власний графік підвищення кваліфікації (Додаток 8).

Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників

29. Окремі види діяльності педагогічних працівників (участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти), що провадилася поза межами плану підвищення кваліфікації ліцею, можуть бути визнані як підвищення кваліфікації відповідно до цього Порядку.

30. Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження.

31. Результати підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації, що працюють за видом діяльності, який не підлягає ліцензуванню, визнаються рішенням педагогічної ради ліцею.

32. Педагогічний працівник протягом одного місяця після завершення підвищення кваліфікації подає до педагогічної ради ліцею клопотання (Додаток 9) про визнання результатів підвищення кваліфікації та документ про проходження підвищення кваліфікації.

Клопотання протягом місяця з дня його подання розглядається на засіданні педагогічної ради ліцею.

Для визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна рада заслуховує педагогічного працівника щодо якості виконання програми підвищення кваліфікації, результатів підвищення кваліфікації та повинна прийняти рішення про:

- визнання результатів підвищення кваліфікації;

- невизнання результатів підвищення кваліфікації.

33. У разі невизнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна рада може надати рекомендації педагогу щодо повторного підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації та/або прийняти рішення щодо неможливості подальшого включення такого суб’єкта підвищення кваліфікації до плану підвищення кваліфікації закладу до вжиття ним дієвих заходів з підвищення якості надання освітніх послуг.

34. У разі підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти учитель-методист подає для оцінки методичною радою ліцею звіт

(Додаток 10) або творчу роботу (матеріали методичного забезпечення освітнього процесу, навчальна програма, підручник, посібник, методичні рекомендації, методична розробка, збірник вправ, задач, текстів тощо). За результатами рішення методичної ради ліцею педагогічний працівник подає клопотання до педагогічної ради про зарахування підвищення кваліфікації шляхом самоосвіти. Результат підвищення кваліфікації визнається та затверджується педагогічною радою ліцею у грудні поточного року.

35. Участь педагогічного працівника у роботі творчих, динамічних груп, методичного об’єднання, його робота як голови методичного об’єднання, наставника молодого вчителя оцінюється методичною радою ліцею. Результат рішення методичної ради визнається та затверджується педагогічною радою у грудні поточного року.

36. Обсяг підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) зараховується відповідно до визнаних результатів навчання, але не більше 10 годин або одного кредиту ЄКТС на рік.

37. Здобуття першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти, третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого) рівня або наукового рівня вищої освіти вперше або за іншою спеціальністю у межах професійної діяльності або галузі знань визнається як підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

38. Кожному педагогічному працівнику, які подали клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації, видається витяг з протоколу засідання педагогічної ради, що враховується при атестації педагогічного працівника у загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника за накопичувальною системою.

Фінансування підвищення кваліфікації

39. Фінансування підвищення кваліфікації в обсязі, встановленому законодавством, і відповідно до плану підвищення кваліфікації, здійснюється в межах кошторису ліцею та інших джерел, не заборонених законодавством України.

40. Самостійне фінансування підвищення кваліфікації здійснюється педагогічними працівниками, які проходять підвищення кваліфікації поза межами плану підвищення кваліфікації ліцею.

41. На час підвищення кваліфікації з відривом від освітнього процесу за педагогічним працівником зберігається місце роботи (посада) зі збереженням середньомісячної заробітної плати.

Додатки.

РОЗПОДІЛ ГОДИН

за участь у методичних заходах ліцею з урахуванням видів діяльності

Підготовка та проведення педагогічним працівником семінару-практикуму, майстер-класу, тренінгу тощо у ліцеї 5 годин
Участь педагогічного працівника у методичному заході з практичною частиною 3 години
Виступ на педагогічній, науково-практичній конференції, педагогічних читаннях тощо 3 години
Участь у роботі творчих, динамічних груп, методичному об’єднанні 1 година (за рік)
Наставництво до 3 годин (за рік)
Узагальнення досвіду вчителя у ході атестації (присвоєння/підтвердження педагогічного звання «учитель-методист») – за наявності творчої роботи 10 годин
Робота головою методичного об’єднання учителів у ліцеї до 6 годин (за рік)

Усі вчителі базової школи пройдуть перепідготовку.


2019-2020 н.р.

Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів за дистанційною формою навчання.


Дистанційна академія. Надає можливість отримати сертифікати та набрати години для підвищення кваліфікації онлайн.


Лист ІМЗО № 22.1/10-1168 від 02.04.19 року Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників опорних шкіл у 2019 році.


Звертаємо увагу на те, що атестація педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин (Закон України «Про освіту», Ст. 27, п.3).


Лист МОН № 1/9-73 від 01.02.18 року Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти ЕdЕга.

Для отримання або підтвердження звання "старшого вчителя", починаючи з 2015 навчального року, необхідно протягом усього міжатестаційного періоду набрати 500 балів. У зв'язку з підрахунком і записом балів необхідно завести залікову книжку.

Оцінка діяльності педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів під час атестації.

I. Підвищення педагогічного та фахового рівня
1. Навчання:
1.1. на курсах підвищення кваліфікації;
1.2 на навчальних семінарах, консультуваннях, тренінгах (з отриманням свідоцтва, сертифіката тощо)
Мах бал
72
144
• районного рівня
• обласного рівня
• всеукраїнського рівня
10
20
30
1.3 Проведення навчання педагогічних працівників за програмою
«Інтел@Навчання для майбутнього»
1.4 Проходження курсів «Інтел@Навчання для майбутнього»
80 за 1 групу


20
1.5. Навчання в аспірантурі
1.6. Наявність наукового ступеня, вченого звання
50
50
2. Керівництво діяльністю ООЗО, ОШППД100 за 1 рік
3. Підготовка та проведення семінарів, майстер-класів, відритих уроків, позакласних заходів та ін. в рамках діяльності ООЗО, ОШППД 30 за 1 рік
II.Результативність фахової діяльності
2.1. Навчальні досягнення учнів за міжатестаційний період:
стабільно позитивна динаміка (5-10%)
здебільшого позитивна динаміка (до 5%)
стабільний рівень


50
30
10
2.2. Результати моніторингових досліджень:
стабільно високий % якості знань, повне підтвердження
результатів контрольних показників
достатній % якості знань, незначні розбіжності
результатів (1-2 %)
достатній % якості знань, розбіжності до 3 %


50


30


10
2.3. Результати річного оцінювання
стабільно позитивна динаміка (5-10%), повне підтвердження (або покращення) результатів ДПА під час ЗНО
позитивна динаміка (до 5 %), підтвердження результатів ДПА під час ЗНО
стабільний рівень, незначні розбіжності ЗНО з результатами ДПА.

50





30
3.1.Підготовка та проведення авторських, проблемно-тематичних курсів в
КОІПОПК
200
3.2. Проведення навчальних та практичних занять для слухачів курсів підвищення кваліфікації (студентів) 25 за 1 зан.
3.3.Участь у здійсненні міжнародного співробітництва25 за 1 пр
3.4. Участь в інноваційній та дослідно-експериментальній діяльності
міський рівень
обласний рівень
всеукраїнський рівень


30 за рік
40 за рік
50 за рік
3.5 Наставництво30 за рік
3.6 Професійний та методичний супровід студентів-практикантів педагогічних вищих навчальних закладів (період педагогічної практики)40
ІІІ. Співпраця з освітніми та науковими установами
1. Розробка методичних рекомендацій
на рівні школи
на рівні району
на рівні області

5
10
20
2. Розробка навчальних, корекційно-розвивальних, просвітницьких, навчальних та виховних програм
районний
обласний
всеукраїнський



20
50
100
3. Розробка та впровадження наочних навчальних посібників (стендів, слайдів, схем, діаграм), мультимедійних презентацій для використання на навчальних заняттях 5 за
кож.вид
не більше 100
4. Розробка електронних навчально-методичних комплексів 80
5. Впровадження нових освітніх технологій 50
6. Написання та видання підручників, навчальних посібників, словників, довідників ( за рівнями затвердження) 10-50
7. Написання статей для публікації в фахових виданнях:
шкільних
районних
обласних
Всеукраїнських
Міжнародних


5
20
40
80
150
8. Підготовка матеріалів до участі у фахових виставках:
обласних
всеукраїнських
міжнародних


50
80
100
9. Виступи під час проведення засідань МО, конференцій, семінарів, педчитань, педрад та інших методичних заходах:
шкільних
районних
обласних
Всеукраїнських
міжнародних



5
10
40
80
100
10. Керівництво творчими ( методичними) об’єднаннями
шкільними
районними


20
40
11.1 Участь у професійних конкурсах:
шкільний етап
районний етап
обласний етап
Всеукраїнський етап

5
20
80
90
11.2 Перемога (призові місця) у професійних конкурсах
шкільний етап
районний етап
обласний етап
Всеукраїнський етап


15
40
80
120
12. Підготовка та проведення відкритих уроків, семінарів, консультувань, позакласних заходів тощо:
шкільних
районних
обласних
всеукраїнських
міжнародних



10
20
30
50
80
13. Апробація навчальної літератури 30
14. Апробація ЕЗНП50
15.Підготовка переможців та лауреатів ВУО з базових дисциплін і МАН
районний етап
обласний етап
всеукраїнський етап


10
30
50
16. Підготовка призерів та переможців інтелектуальних та творчих конкурсів:
шкільний етап
районний етап
обласний етап
Всеукраїнський етап
міжнародний етап


5
10
30
40
50
17.Участь у журі предметних олімпіад, МАН, інтелектуальних, творчих та фахових конкурсах:
шкільних
районних
обласних



5
10
15
18. Участь в роботі експертних комісій:
районний етап
обласний етап
Всеукраїнський етап

15
25
40
19. Презентація власних матеріалів на освітніх сайтах20
20. Презентація власних матеріалів на міському освітньому сайті 15
21. Створення та змістове наповнення Web-сайту закладу освіти 10-100
22. Рецензування навчальної та методичної літератури 30
23. Створення, оформлення та постійне поновлення методичної та матеріально - технічної бази навчального кабінету 15-30
Кiлькiсть переглядiв: 492