Академічна доброчесність учасників освітнього процесу.

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Великодимерського ліцею Броварського району Київської області

І. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність у Великодимерському ліцеї Броварського району Київської області (далі – Положення) закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками Великодимерського ліцею та здобувачами освіти.

1.2. Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу» , «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту ліцею, Правил внутрішнього розпорядку, Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства та нормативних (локальних) актів ліцею.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності Великодимерського ліцею (освітній, науковій, виховній тощо), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами освіти, запобігання порушення академічної доброчесності.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

1.5. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у трьох основних сферах – освітній (навчальній), науковій та виховній (морально-психологічний клімат у колективі).

1.6. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу закладу.

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в ліцеї необхідно дотримуватися наступних принципів:

□ демократизму;

□ законності;

□ верховенства права;

□ соціальної справедливості;

□ пріоритету прав і свобод людини і громадянина;

□ рівноправності;

□ гарантування прав і свобод;

□ науковості;

□ професіоналізму і компетентності;

□ партнерства і взаємодопомоги;

□ поваги та взаємної довіри;

□ відкритості і прозорості;

□ відповідальності за порушення академічної доброчесності.

2.3. Кожен учасник освітнього процесу в ліцеї наділений правом вільно обирати свою громадську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

2.4. Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку може здійснювати директор або особа за його дорученням.

2.5. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, викладеною з перекрученням фактів, наклепницькою, ображає людину або може завдати іншої серйозної шкоди закладу, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

2.6. Гідним для учасників освітнього процесу є:

- дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку;

- культура зовнішнього вигляду співробітників та учасників освітнього процесу;

- дотримання правил високих стандартів ділової етики у веденні переговорів, у тому числі телефонних.

2.7. Неприйнятним для всіх учасників освітнього процесу є:

- навмисне перешкоджання навчальній та трудовій діяльності;

- участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю;

- підробка та використання офіційних документів;

- перевищення повноважень, що передбачені посадовими інструкціями;

- ведення в закладі політичної, релігійної та іншої пропаганди;

- вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, паління у закладі, поява у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння;

- пронесення до закладу зброї, використання газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров’ю та життю людини.

ІІІ. Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу

3.1. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

□ дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України «Про освіту», «Про наукову і науково-технічну творчість», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Правил внутрішнього розпорядку;

□ утвердження позитивного іміджу закладу, примноження його традицій;

□ дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;

□ запобігання корупції, хабарництву;

□ збереження, поліпшення та раціональне використання навчально-матеріальної бази ліцею;

□ посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

□ дотримання норм про авторські права;

□ надання правдивої інформації про методики і результати власної навчальної (творчої, наукової) діяльності;

□ контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

□ об’єктивне й неупереджене оцінювання результатів навчання;

□ надання якісних освітніх послуг з використанням у практичній професійній діяльності інноваційних здобутків у галузі освіти;

□ дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

□ обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;

□ підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення та підвищення кваліфікації;

3.2. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

□ дотримання норм Конституції України;

□ дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти;

□ дотримання загальноприйнятих етичних норм;

□ дотримання норм законодавства України про авторське право;

□ повагу до педагогічних працівників;

□ самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх потреб і можливостей);

□ посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

□ особисту присутність на всіх уроках, окрім випадків, викликаних поважними причинами;

□ користування інфраструктурою освітнього закладу відповідально, економно та за призначенням;

□ сприяння збереженню та примноженню традицій закладу, підвищення його престижу власними досягненнями у навчанні, спорті, творчості.

3.3. Порушенням академічної доброчесності вважається:

□ академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) результатів, отриманих іншими способами, як результатів власних досліджень (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

□ фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі;

□ фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу;

□ списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

□ обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (творчої) діяльності та організації освітнього процесу. Формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

□ хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

□ необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

ІV. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності

4.1. Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчесності визначають спеціальні закони та дане Положення:

Порушення академічної доброчесності Суб’єкти порушення Обставини та умови порушення академічної доброчесності Наслідки і форма відповідальності Орган/посадова особа, який/яка приймає рішення про призначення виду відповідальності
Списування Здобувачі освіти - самостійні роботи: - контрольні роботи; - моніторинги якості знань Повторне письмове проходження оцінювання (термін – 1 тиждень) або повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми Учителі-предметники
Державна підсумкова атестація Повторне проходження ДПА Атестаційна комісія
І етап (шкільний) Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів Робота учасника анулюється, не оцінюється. У разі повторних випадків списування учасник не допускається до участі в інших олімпіадах, конкурсах Оргкомітет, журі
Необ’єктивне оцінювання результатів навчання здобувачів освіти Педагогічні працівники Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання: - усні відповіді; - домашні роботи; - контрольні роботи; - лабораторні та практичні роботи; - ДПА; - тематичне оцінювання; - моніторинги; - олімпіадні та конкурсні роботи Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії оцінювання навчальних досягнень. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії, присвоєнні педагогічних звань Адміністрація закладу, атестаційні комісії усіх рівнів
Обман: Фальсифікація Фабрикація Плагіат Педагогічні працівники як автори Навчально-методичні освітні продукти, створені педагогічними працівниками: - методичні рекомендації; - навчальний посібник; - навчально-методичний посібник; - наочний посібник; - практичний посібник; - навчальний наочний посібник; - збірка; - методична збірка; - методичний вісник; - стаття; - методична розробка Встановлення порушень такого порядку як спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернету без посилань, фальсифікація наукових досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність є підставою для відмови в присвоєнні або позбавленні раніше присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії Педагогічна та методична ради ліцею, атестаційна комісія

V. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності

5.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із Правилами внутрішнього розпорядку освітнього закладу.

5.2. Положення доводиться до батьківської громадськості на конференції, а також оприлюднюється на сайті закладу.

5.3. Заступник директора ліцею, що відповідає за організацію методичної роботи в закладі:

□ забезпечує шляхом практикумів, консультацій та інших індивідуальних та колективних форм навчання з педагогічними працівниками створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня з метою попередження порушень академічної доброчесності;

□ проведення семінарів із здобувачами освіти з питань інформаційної діяльності Великодимерського ліцею, правильності написання дослідницьких, навчальних робіт, правил опису джерел та оформлення цитувань;

□ забезпечує рецензування робіт на конкурси, на присвоєння педагогічного звання та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

5.4. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу з учнями щодо етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення, цитування, посилання на джерела інформації, списування).

VІ. Організація роботи Комісії з питань академічної доброчесності

6.1. З метою виконання морально-етичних та правових норм цього Положення у Великодимерського ліцеї створюється Комісія з питань академічної доброчесності (далі – Комісія).

6.2. До складу Комісії входять представники ради ліцею, учнівського самоврядування та педагогічного колективу.

Склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради.

Термін повноважень Комісії – 1 рік.

6.3. Комісія зі свого складу обирає голову, заступника та секретаря. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи та рішення тощо. За відсутності голови його обов’язки виконує заступник. Повноваження відносно ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо здійснює секретар.

6.4. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж за заявою учасників освітнього процесу.

6.5. Будь-який учасник освітнього процесу може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, клас, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.

6.6. Комісія звітує про свою роботу раз на рік.

6.7. Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Засідання можуть бути чергові, що проводяться у строки, визначені планом роботи, та позачергові, що скликаються при необхідності вирішення оперативних та нагальних питань.

Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.

6.8. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

6.9. Повноваження Комісії:

□ одержувати, розглядати заяви щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;

□ залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;

□ ознайомлення здобувачів освіти й педагогічних працівників із цим Положенням;

□ проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики педагогічних працівників;

□ надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення;

□ ініціювати, проводити та підтримувати дослідження з академічної доброчесності в освітню та виховну діяльність ліцею.

VІІ. Заключні положення

7.1. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки.

Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.

7.2. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу. Здобувачі освіти ознайомлюються в обов’язковому порядку.

7.3. Положення про академічну доброчесність Великодимерського ліцею Броварського району Київської області затверджується педагогічною радою закладу і вводиться в дію наказом директора.

7.4. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням педагогічної ради ліцею.


Кiлькiсть переглядiв: 187